keskiviikko 1. kesäkuuta 2016

Harjoituskappale

Olen aina ollut virkkaamisen suhteen melkoinen tunari. Varsinkin virkkausohjeet ovat vaikuttaneet silkalta heprealta. Päätin kuitenkin, että tänä kesänä opettelen uusia asioita pelkäämättä epäonnistumista, joten tartuin virkkuukoukkuun ja lankaan, kaivoin esiin kuvallisen ohjeen isoäidinneliön virkkaamiseen ja annoin palaa!



Vaikkei tämä tiskirätti olekaan mistään kauneimmasta päästä, ja useampi virhekin sinne mahtuu, kun ohjeen kanssa tapahtui pieni väärintulkinta, pääsee se tositoimiin äitini keittiössä. Äitien tehtävähän on perinteisesti tykätä myös niistä ei niin kovin hyvin onnistuneista käsitöistä. Lisäksi vihreä on yksi hänen lempiväreistään. 

Tästä on hyvä jatkaa tiskirättien virkkaamista vähän erilaisilla ohjeilla. Itse asiassa seuraava tiskirätti on jo koukulla! Mitkä ovat teidän lemppari ohjeitanne tiskirätteihin? 

6 kommenttia:

  1. Mä en oo ikinä uskaltanu kokeilla virkata, mä en vaan osaa.
    Osallistuppas kastehelmi arvontaan mun blogissa.
    Oikein hyvää keskiviikko iltaa sulle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa rohkeasti kokeilla! Mäkin kuvittelin, ettei musta oo ollenkaan virkkaamaan, mutta hyvinhän tuo isoäidinneliö sujui, ja tiskirättihän siitä tuli. :) Nyt olen jo hieman haastavamman ohjeen parissa.

      Mukavaa keskiviikkoa sinnekin! :)

      Poista
  2. Tää on ihan mun lemppari: http://kukkupoo.blogspot.fi/2015/01/tiskiliina-ohje.html Se on jotenkin niin tosi nätti mun mielestä ja helppo tehdäkin. Menee ihan itsestään kun on pari tehnyt. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kiitti vinkistä! Tuo onkin tosi nätti malli! :) Riittääköhän meikäläisen taidot tuohon...

      Poista
    2. Jos mun taidot riittää niin kyllä sunkin. En todellakaan oo nimittäin kovin taitava käsityöihminen vaikka käsitöistä tykkäänki ja vielä huonompi lukemaan ohjeita ja silti sain tuon onnistumaan ja jopa nautin sen tekemisestä. :D

      Poista
    3. Täytyy sitten ehdottomasti kokeilla! :) Yllättävän monenlaiseen on virkkaustaitoni jo riittäneet, kun pari rättiä lisää virkkailin. Jopa pyöreän tiskirätin tekeminen onnistui, ja viimeksi olen saanut virkattua mitään pyöreää joskus ala-asteella, kun piti tehdä äidille neliskulmainen patalappu! :D

      Poista