lauantai 30. tammikuuta 2016

Miten selättää käsityökangistus?

En ole pitkään aikaan saanut aikaiseksi käsityörintamalla oikein mitään. Kaikenlaista muuta puuhattavaa on ollut niin paljon, eikä yksikään työ ole valmistunut. Neulontakorissa lojuu muutamat keskeneräiset villasukat, sekä kaksi paria peukalottomia lapasia. Ompelupuolella taasen olen harkinnut ylimääräisten t-paitojeni muuttamista alusvaatteiksi, mutta sitäkään en ole tehnyt. 

Tajusin kuitenkin tänä aamuna, ettei minulla ole melkein yhtäkään kaulakorua, mutta nyörejä ja riipuksia lojuu asunnossani vaikka millä mitoin. Niinpä päädyin pitkästä aikaa koruaskartelun pariin, ja pian syntyikin tällainen ihana kaulakoru. 


Eipä tässä korussa sen kummemmin mitään taitoa vaativaa askartelua ollut, kunhan vaan pujotti riipuksen renkaaseen ja työnsi tekonahkaremmin renkaan läpi. Riipuksen olen joskus ajat sitten hommannut Taitoisalta, muut osat ovat eBaysta tilattuja. 

Esiintyykö teillä muilla tällaisia "käsityökangistuksia" joiden aikana oikein mitään ei tule valmiiksi, eikä käsitöiden tekeminen edes pahemmin huvita? Miten olette selättäneet kangistuksenne? 

4 kommenttia:

  1. Kaunis kukka! Mä olen aika kausittainen käsillä tekijä - joskus tulee into tehdä jatkuvasti jotain ja joskus menee pitkiä aikoja, ettei ole yhtään mitään työn alla eikä edes ajatuksissa. Mä olen huvittamattomuuden aikana suosiolla tehnyt muita juttuja eli lähinnä pyörinyt tietokoneella blogin parissa. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentistasi ja kehuistasi! :) Itse olen pikemminkin kokoaikainen käsillätekijä, joten omissa silmissäni on tosi huolestuttavaa, jos en pariin päivään - tai jopa viikkoon -saa aikaiseksi mitään. Tänään olen kuitenkin saanut tsempattua itseni animen katselun ohella neulomaan parin parittomalle sukalle, joka on ollut noin viikon verran työn alla. Jos huomenna sitten saisi vaikka postausta blogiin näistä sukista. :)

      Poista
  2. Hieno kaulakoru! Käsityökangistus on yhä tavallisempi vieras, kun käsityöuraa on takana jo 40 vuotta.Juuri tuollaiset pienet väliaskartelut saattavat innostaa takaisin käsitöiden pariin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, itsekin pidän tästä korusta todella paljon! Ja se on vieläpä niin kevyt, ettei sitä olen pakko ottaa pois nukkumisen ajaksi. :)

      Tämän korun tekemisen myötä innostuin eilen neulomaan piirakkasukat valmiiksi, ja jatkamaan isälle meneviä, koon 49 sukkia. Tänään sitten saakin uutta postausta blogiin, ja sekin toivottavasti innostaa lisää käsitöiden pariin! :)

      Poista